The Bibel Of Alternativer Strategier Nedlasting


Bibelen mandater fri markedskapitalisme. Det er anti-sosialistisk. Kjernen til demokratisk sosialisme er denne gjengitte versjonen av Guds bud: Du skal ikke stjele, unntatt ved flertalsvalg. Økonomisk demokrati er systemet hvor to ulver og sauer stemmer om hva de skal spise til middag. Kristne sosialister og forsvarere av økonomisk planlegging av statlige byråkrater dementer dypt denne tolkningen av deres etiske posisjon. De forstyrrer det fordi det er nøyaktig. Når kristendommen overholder de juridiske detaljene i Bibelen, produserer den fri markedskapitalisme. På den annen side, når kristendommen avviser de juridiske detaljene i Bibelen, produserer det sosialisme eller noen politisk kjørt hybrid mellomvei mellom kapitalisme og sosialisme, hvor politikere og byråkrater tar de store beslutningene om hvordan folks rikdom vil bli allokert. Økonomisk vekst så senker eller er reversert. Alltid. Fri markedskapitalisme gir langsiktig økonomisk vekst. Sosialisme og mellomveis økonomisk inngrep fra staten produserer fattigdom og byråkrati. Hvis målet ditt er å holde fattige mennesker fattige, generasjon etter generasjon, bør du fremme sosialisme. Men sørg for å kalle det økonomiske demokratiet for å lure velgere. Bibelen er et antisosialistisk dokument. Sosialistiske propagandister i over fire århundrer har hevdet at Bibelen lærer sosialisme, men vi har ennå ikke sett en eneste bibelkommentar skrevet av en sosialist. Hvis Bibelen lærer sosialisme, hvor er det utstillingsbeviset Når jeg sier at Bibelen mandat en moralsk og juridisk sosial orden som uunngåelig gir fri markedskapitalisme, har jeg bevis for å sikkerhetskopiere min stilling. Mine kritikere - kapitalismens kritikere - ikke. Neste gang du hører noen sier at Bibelen lærer alt annet enn fri markedskapitalisme, spør han eller henne hvilken bibelkommentarer som demonstrerer dette. Du vil få en tom stirring etterfulgt av mye verbalt tapedans om Bibels ultimate etikk eller opprettholdelsen av de fattige i Bibelen. Du vil bli gitt mye bla, bla, bla. Blah, bla, blah er ikke en gyldig erstatning for bibelsk utstilling. Fakta: Det har aldri vært en utstillingsbibelkommentar som viser at Bibelen lærer noe annet enn fri markedskapitalisme. Fra april 1973 begynte jeg å skrive en vers-til-vers-kommentar om økonomien i Bibelen. Det første essayet, på 1. Mosebok 1: 26-28, dukket opp i mai, 1973-utgaven av Chalcedon-rapporten. En økonomisk kommentar til Bibelen hadde aldri blitt forsøkt før. Jeg diskuterer bare de avsnittene som er knyttet til økonomi. Ingen før meg hadde noen gang forsøkt å skrive en bibelkommentar på en bestemt faglig disiplin. Jeg håper min blir en modell for andre. Jeg har fortsatt jobbet med dette prosjektet siden da. Jeg begrenset min skriving til et essay per måned fra 1973 til 1976. Fra begynnelsen av 1977 begynte jeg å jobbe 10 timer i uken, 50 uker per år på dette prosjektet. Jeg trengte hvert minutt. Jeg fullførte utgivelsen av hele serien, 31 volumer, i august 2012. Fordi jeg måtte slutte å skrive den i seks måneder i 1998, da jeg ikke hadde tilgang til biblioteket mitt, la jeg seks måneder til fristen. Jeg møtte august 1977 deadline for måneden: februar pluss seks måneder i august. Serien er lagt ut her: garynorthpublicdepartment158.cfm I ​​tillegg har jeg skrevet over et halvt dusin bøker som faktisk er utvidet vedlegg til en eller flere av disse kommentarene. Disse er lagt ut gratis på nettet: GaryNorthfreebooks. Dominion and Common Grace (1987) Er World Running Down (1988) Politisk Polytheism (1989) Millennialism and Social Theory (1990) Ofre Rettigheter (1990) Den jødisk-kristne tradisjonen (1990) Coase Theorem (1991) er min korte, lettleste introduksjon til bibelsk økonomi, arve jorden. Så, du vil sende barnet ditt til en kristen høyskole. Hvorfor. fortsett å leseWar Room Bible Study - Bibelstudie Bokbeskrivelse Men du, når du ber, går inn i ditt indre rom, lukker døren og ber til din Far som er i hemmelighet, og din Far som ser hva som gjøres i hemmelighet, vil belønne deg. Matthew 6: 6 War Room Bible Study er basert på filmklipp av samme tittel hvor Tony og Elizabeth Jordan tilsynelatende har alt 8211 flotte jobber, en vakker datter, deres drømmehjem. Men opptredener kan være lurende. I virkeligheten er ekteskapet deres blitt en krigszone og datteren deres er sikkerhetsskade. Men med hjelp av Miss Clara, en eldre, klokere kvinne, oppdager Elizabeth at hun kan begynne å kjempe for familien sin i stedet for mot dem. Med hennes nyskapede tro, har Elizabeths ekte fiende ikke en bønn. Session One: Luke varmhet Session Two: Accountability Session Tre: Gospel amp Grace Session Fire: Spiritual Warfare Session Fem: Bønnledermateriale (veiledning til spørsmål og diskusjon med liten gruppe) 5 gruppesamlinger, 3 dager med lekser for å fullføre mellom gruppesøktene Oppdag bønnens kraft i sammenheng med en liten gruppe Utvide deltakerne i forståelse av åndelig krigføring Utvikle strategier for å bekjempe den virkelige fienden gjennom bønn Grav dypere inn i de åndelige disiplinaspektene ved bønn Lag muligheten til å studere blant både uerfarne bibelstudiestudenter og de som er godt bevandret i Skriftens tilgjengelige formater Paperback, Study GuideWar Room Bible Study - Leader Kit Beskrivelse War Room Leader Kit gir verktøy som trengs for War Room Bible Study basert på filmklipp av samme tittel der Tony og Elizabeth Jordan tilsynelatende har det alle gode jobber, en vakker datter, deres drømmehus. Men opptredener kan være lurende. I virkeligheten er ekteskapet deres blitt en krigszone og datteren deres er sikkerhetsskade. Men med hjelp av Miss Clara, en eldre, klokere kvinne, oppdager Elizabeth at hun kan begynne å kjempe for familien sin i stedet for mot dem. Med hennes nyskapede tro har Elizabeths virkelige Enemy ikke en bønn. Session temaer inkluderer: lunkenhet, ansvarlighet, evangelium og nåde, åndelig krigføring og bønn. Videoklipp fra Krigsrom-filmen (4 minutter eller mindre per økt) Leader-materiale (veiledning til spørsmål og diskusjon med liten gruppe) 5 gruppeserier, 3 dager med lekser for å fullføre mellom gruppesemester Oppdag bønnens kraft i sammenheng med en liten gruppe Utvide deltakerne forståelse av åndelig krigføring Utvikle strategier for å bekjempe den virkelige fienden gjennom bønn Grav dypere inn i de åndelige disiplinaspektene ved bønn Lag mulighet til å studere blant både uerfarne bibelstudiestudenter og de som er velbevandret i Skriften

Comments

Popular Posts